Загальна характеристика методів психодіагностики уваги - Психология - Каталог рефератов - Рефераты на отлично
Суббота, 03.12.2016
Рефераты на отлично
Меню сайта
Категории рефератов
Аудит
Банковское дело
БЖД
Биология
Бухгалтерский учет
Военная кафедра
География
Государственное управление
Иностранные языки
История
Информатика
Культура
Литература
Логика
Маркетинг
Музыка
Педагогика
Политология
Право
Психология
Религия
Социология
Философия
Финансы
Экология
Экономика
Наш опрос
На какую тематику рефератов нужно побольше
Всего ответов: 599

Главная » Статьи » Психология

Загальна характеристика методів психодіагностики уваги
До них відносять : Коректурну пробу Б.Бурдона, Рахунок і відрахування за Крепеліним, Проба на переключення ( Лебединський), Таблиці Шульте, Кооректурна проба ( Іванов-Смоленський), Методика розподілення і переключення уваги, Методика Мюнстерберга, Проба на переключення уваги за допомогою модифікованих таблиць Шульте-Горбова. Ці методики придатні для вивчення таких якостей уваги, як продуктивність, стійкість, переключення, об’єм, розподілення уваги, концентрація.
Коректурна проба була запропонована у 1895р. психологом Б.Бурдоном. Дослідження проводиться за допомогою спеціальних бланків з рядами розташованих у випадковому порядку літер, цифр, знаків. Інструкція зумовлює однієї або двох цифр, кожних 30 або 60 секунд експерементатор робить відмітку в тому місці таблиці, де в цей час знаходиться олівець дослідженого. Відміяається кількість проглянутих знаків, кількість помилок, і час виконання завдання. Суттєве значення має розподіл помилок протягом дослідження та їх характер. Норма дослідж.- викон.завд. на повному бланку 6-8 хвилин, не більше 15 помилок. Рахунок і відрахування за Крепеліним. В тому самому році ( 1895) таку методикі запропонував Крепелін. Пропонується бланк з надрукованими рядочками цифр ( по два рядочка). Експериментатор фіксує час. Розташовані в одному порядку цифр чорні 25 і 24 червоних. Експериментатор фіксує час виконання кожного завдання, помиллоки, спостереження за темпом виконання завдань, ( рівномірне, нерівномірне). Норми часу : 45-50с. –для 1ет., 45-50 с. – для 2ет., 1,5 – 2 хв. для 3 ет. Завдання : три етапи : 1. В порядку зростання показувати і називати чорні від 1 до 25 . 2. Червоні від 24 до 1. 3. Почергово не називаючи колір, показувати цифри. Проби на переключення ( Лебединський ). Полягає в називанні по черзі пар слів, які позначають живі і не живі предмети ( собака, кіт – парта, стілець ). Фіксують інтервал між парами, динаміка ( чи збільш., чи зменш., стабільна ), самі слова, чергування антоніміві синонімів. Пропонується набір слів, до яких необхідно підібрати синоніми і антоніми. ( горе – біда, радість). Таблиці Шульте. Визначає стійкість уваги та динаміку працездатності, тобто для дослідження сенсомоторних реакцій та особливостей. Психолог показує підліткові першу таблицю, на якій числа від 1 до 25, розташовані не по порядку. Потім таблицю закриває і дає інструкцію: показати та назвати всі числа по порядку від 1 до 25. Робити це слід швидко і без помилок. Коли табл. відкривається включ.секундомір. Друга, третя та наступні табл. подаються без інструкцій. Обробка результатів. Основний показник – час виконання та кількість помилок окремо за кожною табл. За результатами виконання кожної таблиці може бути побудована крива втомлюваності, яка відображає стійкість уваги та працездатності у динаміці. Можна також підрахувати показники ефективності роботи психічної стійкості, ступеня входження в діяльність. ( за спец. формулами). Шульте –Горбова. Горбов, у 1959р. Таблиця 7*7 ( 49 клітин), червоні і чорні. В ній розташовані чорні цифри від 1 до 25 і від 1-24 червоних. Три етапи дослідження : 1. Продемонструвати чорні числа від 1-25 по рядку. 2. червоних від 24-1 в зворотньому порядку. Фіксується час кожного етапу. 3. Пропонується по черзі 1 червоне число 11 чорне ( 1 чорне – 23 червоне). Фіксується час. Норми 1. 2 етап – 40 –50 с. 3 етап – до 2,5 хв. Методика Мюнстерберга. Направлена на визначення вибірковості уваги. Рекомендується для використання при профовідбірі на спеціальності, які потребують доброї вибірковості і концентрації уваги, а також високої перешкодостійкості. Серед словесного текста знаходяться слова. Ваша задача, як можна швидше прочитати текст, підкреслити ці слова.


Категория: Психология | Добавил: Admin (14.03.2008)
Просмотров: 2584 | Рейтинг: 5.0/1 |

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Форма входа
Поиск
Друзья сайта

Статистика



Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Copyright MyCorp © 2016
Сайт управляется системой uCoz