Застосування методики опосередкованого запам’ятовування О. Леонтьєва
Застосування методики опосередкованого запам’ятовування О. Леонтьєва з метою дослідження особливостей запам’ятовування особистості. Пам’ять – збереження і наступне відтворення людиною її досвіду. Процеси пам’яті: запам’ятовування , збереження, відтворення, забування. Запам’ятовування буває механічне і смислове. У деяких людей краще розвинене перше, а у інших друге. Аби дізнатися у кого яке запам’ятовування розвинене краще використовується дана методика. Мета – визначення впливу системи допоміжних засобів при запам’ятовуванні конкретних понять. Обладнання – ручка, папір, протокол дослідження. Процедура дослідження складається з 2- х серій. 1 Серія: завдання: визначення обсягу пам’яті при запам’ятовуванні словесного матеріалу без попередньо створеної системи зв’язків. Використовується метод утримання членів ряду у пам’яті. Експериментальний матеріал: 20 простих слів (4-5 букв).Через 10 секунд після зачитування слів – починаємо їх записувати. Інструкція: Я буду читати слова, а ви їх запам’ятовувати, потім після команди – запишіть дані слова. 2 Серія: завдання: визначення обсягу пам’яті під час запам’ятовування словесного матеріалу із заздалегідь заданою системою смислових зв’язків. Є 20 пар слів пов’язані смисловими зв’язками. Слід запам’ятати друге слово. Інструкція: Я назву вам пари слів, слухайте уважно і запам’ятовуйте 2-ге слово пари. Коли язакінчу читити , то через декілька секунд знову зачитуватиму перше слово із пари, а ви писатимете 2-ге. Після завершення тестування потрібно зробити висновки які слова краще запам’ятовує респондент: чи слова зі зв’язками, чи без них.