Процедура перевірки методики на валідність. Критерії валідизації. - Психология - Каталог рефератов - Рефераты на отлично
Воскресенье, 04.12.2016
Рефераты на отлично
Меню сайта
Категории рефератов
Аудит
Банковское дело
БЖД
Биология
Бухгалтерский учет
Военная кафедра
География
Государственное управление
Иностранные языки
История
Информатика
Культура
Литература
Логика
Маркетинг
Музыка
Педагогика
Политология
Право
Психология
Религия
Социология
Философия
Финансы
Экология
Экономика
Наш опрос
На какую тематику рефератов нужно побольше
Всего ответов: 599

Главная » Статьи » Психология

Процедура перевірки методики на валідність. Критерії валідизації.
Валідність теста - поняття, що вказує нам на те, що тест вимірює, і наскільки добре він це робить. Валідність свідчить про те, чи придатна методика для вимірювання визначених якостей, особливостей і наскільки ефективно вона це робить. Найбільш поширеним способом знаходження теоретичної валідності методики є конвергентна валідність, тобто зіставлення даної методики з авторитетними близькими методиками і доводів значимих зв’язків з ними. Зіставлення з методиками, які мають іншу теоретичну основу і констатація відсутності значимих зв’язків з ними, називається дискримінантною валідністю. Інший вид валідності – прагматична валідність – перевірка методики з точки зору її практичної значимості, ефективності, корисності. Для проведення такої перевірки як правило, використовується так звані незалежні зовнішні критерії, тобто використовується незалежне від тесту, зовнішнє джерело інформації про виявлення в реальному житті і діяльності людей вимірюваного психічного порушення. Серед таких зовнішніх критеріїв можуть бути успішність, професійні досягнення, успіхи в різних видах діяльності, суб’єктивні оцінки ( або самооцінка ). Для перевірки валідності теста можна використовувати метод відомих груп, коли запрошуються люди, про яких відомо, до якої групи за критерієм вини відносяться ( наприклад, група успішних, дисциплінованих студентів – високий критерій, і група невстигаючих, недисциплінованих студентів – низький критерій, а студенти з середнім значенням не беруть участь в тестуванню ). Величини коефіцієнта валідності завжди нижче за коефіцієнт надійності. В залежності від специфіки самої діагностичної методики і зовнішнього критерія розрізняють декілька її видів : 1. Валідність по одночасності, або поточна валідність – визначається за допомогою зовнішнього критерія, інформація по якому збирається в період проведення дослідження ( упішність, продуктивність). 2. Прогностична або передбачаюча валідність відрізняється тим, що інформація за зовнішнім критерієм збирається дещо пізніше за часом після проведення дослідження. 3. Ретроспективна валідність – визначається на основі критерія, який відображає події або стан якості в минулому. Вона також може свідчити про передбачення можливостей методики. Ще одна класифікація валідності : 1. Теоретична – її перевіряють за кореляційними показниками однієї і тієї ж властивості отриманої за допомогою різних методик. 2. Емпірична – перевіряється за відповідністю діагностичних показників реальної поведінки, спостерігаємим діям та реакціям досліджуваного. 3. Внутрішня – означає відповідність завдань, субтестів, суджень, що містяться в методиці. 4. Зовнішня – майже емпірична але в одному випадку мова йде про зв’язок між показниками методики та найбільш важливими зовнішніми ознаками, які відносяться до поведінки досліджуваного. Перевірка методики на валідність – називається валідізацією. Критерії валідності : - низький –0,2-0,3. – середній –0,3-0,5. – вищий – 0,5 –0,6. – високий – більше 0,6.
Категория: Психология | Добавил: Admin (19.03.2008)
Просмотров: 1109 | Рейтинг: 0.0/0 |

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Форма входа
Поиск
Друзья сайта

Статистика



Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Copyright MyCorp © 2016
Сайт управляется системой uCoz