Дослідження особливостей мислення і пам’яті за допомогою методики «Піктограми».
Дослідження особливостей мислення і пам’яті за допомогою методики «Піктограми».
Мета: встановлення ролі системи допоміжних піктографічних знаків у розширені обсягу пам’яті. Обладнання: слова, ручка, папір, бланк. Інструкція: Я зачитую вам 20 слів – це абстрактні поняття . Слухайте їх уважно і щоб краще запам’ятати, намалюйте у клітинці вашого бланку, що відповідає даному слову якийсь малюночок (піктограмку), який би потім допомогла вам відтворити дане слова. Малювати можна 10 – 12 секунд. Слова, букви, цифри – писати не можна. В кінці переверніть бланк. Після 5-6 хв. Переверніть бланк назад і запишіть слова по даних малюнках . Психолог зачитує слова з інтервалом у 50-60 секунд. Підраховується кількість правильно відтворених словосполучень у співвідношенні із загальною кількістю запропонованих словосполучень. Усі зображення можна класифікувати за п’ятьма основними видами : абстрактні, знаково-символічні, конкретні, сюжетні та метафоричні.( рекомендується для дітей старше 12 років ). Слова, які зачитуються: авантюризм, схильність, констатація, спрямованість, близькість та інші.