Четверг, 02.05.2024
Рефераты на отлично
Меню сайта
Категории рефератов
Аудит
Банковское дело
БЖД
Биология
Бухгалтерский учет
Военная кафедра
География
Государственное управление
Иностранные языки
История
Информатика
Культура
Литература
Логика
Маркетинг
Музыка
Педагогика
Политология
Право
Психология
Религия
Социология
Философия
Финансы
Экология
Экономика
Наш опрос
На какую тематику рефератов нужно побольше
Всего ответов: 603

Главная » Статьи » Психология

Гра - форма організації дитячого життя
Гра - форма організації дитячого життя (Усова А.П.) – є фундаментом всього освітнього процесу дитячого садка, тому що саме в грі дитина «розправляє крила» своїх здібностей і робить перший крок до життєвого успіху. Гра як специфічно дитяча діяльність неоднорідна. Кожен вид гри виконує свою функцію в розвитку дитини. Виділяються три класи ігор: 1) ігри, що виникають із ініціативи дитини (дітей), – самодіяльні ігри; 2) ігри, що виникають із ініціативи дорослого, що впроваджує їх з освітньою й виховною метою; 3) ігри, що йдуть від історично сформованих традицій етносу, - народні ігри, які можуть виникати як з ініціативи дорослого, так і більш старших дітей.
Кожний з перерахованих класів ігор, у свою чергу, представлений видами й підвидами. Так, до складу першого класу входять: гра-експериментування й самодіяльні сюжетні ігри: сюжетно-відображувальна, сюжетно-рольова, режисерська й театралізована. Цей клас ігор представляється найбільш продуктивним для розвитку інтелектуальної ініціативи, творчості дитини, що проявляється в постановці для себе й інших гравців нових ігрових завдань; для виникнення нових мотивів і видів діяльності. Саме ігри, що виникають із ініціативи самих дітей, найбільше яскраво представляють гру як форму практичного міркування на матеріалі знань про навколишню дійсність, значимих переживань і вражень, пов'язаних з життєвим досвідом дитини. Саме самодіяльна гра є провідною діяльністю в дошкільному дитинстві. Зміст самодіяльних ігор ґрунтується на досвіді інших видів діяльності дитини й змістовному спілкуванні з дорослим. Другий клас ігор включає ігри навчальні (дидактичні, сюжетно-дидактичні, рухливі й ін.) і дозвіллєві, до яких варто віднести ігри-забави, ігри-розваги, інтелектуальні, святково-карнавальні, а також театрально-постановочні ігри. Виховне й розвиваюче значення подібних ігор величезне. Вони формують культуру гри; служать у дошкільний період життя природною формою передачі дітям знань; сприяють засвоєнню соціальних норм і правил; і, що особливо важливо, є поряд з іншими видами діяльності основою самодіяльних ігор, у яких діти можуть творчо використати отримані знання. Третій клас ігор - традиційні, або народні. Історично вони лежать в основі багатьох ігор, що відносяться до навчальних і дозвіллєвих. Дослідження, проведені в останні роки, показали, що народні ігри сприяють формуванню в дітей універсальних родових психічних здатностей людини (сенсомоторной координації, довільності поводження, символічної функції мислення й ін.), а також найважливіших рис психології етносу, що створив гру. Сюжетно-рольова гра – співставлення ігрової діяльності з спілкування, які імітують певну соціальну ситуацію і характерні для неї форми рольової поведінки учасників. Основу такої гри складає роль і пов’язані з нею дії по її реалізації. В ролі, пише Ельконін, представлені соціально-психологічний потенціал розвитку дитини. Сюжети для своїх рольових ігор діти звичайно вибирають з того, що вони спостерігають в оточуючому середовищі. Зміст сюжетно-рольової ігри відображає розуміння дитиною діяльності і міжособистісних відносин, які дитина спостерігає у дорослих.


Категория: Психология | Добавил: Admin (20.03.2008)
Просмотров: 1281 | Рейтинг: 0.0/0 |

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Форма входа
Поиск
Друзья сайта

Статистика



Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Copyright MyCorp © 2024
Сайт управляется системой uCoz