Пятница, 03.05.2024
Рефераты на отлично
Меню сайта
Категории рефератов
Аудит
Банковское дело
БЖД
Биология
Бухгалтерский учет
Военная кафедра
География
Государственное управление
Иностранные языки
История
Информатика
Культура
Литература
Логика
Маркетинг
Музыка
Педагогика
Политология
Право
Психология
Религия
Социология
Философия
Финансы
Экология
Экономика
Наш опрос
На какую тематику рефератов нужно побольше
Всего ответов: 603

Главная » Статьи » Психология

Хронологічні межі молодшого шкільного віку
Хронологічні межі молодшого шкільного віку становлять період життя дитини з 6-7 до 10-11 років. Вступ до школи підготовлений не тільки рівнем розвитку психіки особистості дитини, але й дозріванням її організму. Зростає ріст і вага тіла дитини, а водночас і її розумова працездатність. Відбувається інтенсивний розвиток нервової системи, її можливості значно розширюють збільшується вага лобних відділів головного мозку, що створює можливості для здійснення довільної поведінки, планування, виконання і контролю певної програми дій. Зростає сила гальмування та врівноваженість цих процесів. Разом з тим, у вищій нервовій діяльності процеси збудження превалюють над процесами гальмування, тому дитина ще залишається непосидючою й нестриманою. Організм 6-річної дитини відзначається добре розвиненими серцем і судинами, дозволяють їй витримувати навантаження, передбачені шкільною програмою(35хв. урок). Соціальна ситуація психічного розвитку відзначається системою вимог і очікувань дорослих щодо інтеграції дитини в шкільне середовище. У взаємовідносинах змінюється позиція як дитини, так і дорослих, насамперед, батьків. Дорослі очікують від дитини більшої самостійності, відповідальності, витривалості. Значно зростає обсяг обов'язків дитини. У свою чергу, молодший школяр усвідомлює соціальну значущість свого навчання в школі, вважаючи його необхідним етапом підготовки до дорослого життя. Найавторитетнішою особою серед оточуючих стає вчитель. Для молодшого школяра провідною діяльністю виступає навчальна, яка в дошкільника ще не була сформованою. З початку шкільного навчан¬ня в учня активно формується повна структура навчальної діяльності, від якої залежить подальший успіх дитини в оволодінні основами наук, а потім і в професійному навчанні. Необхідно формувати позитивне ставлення учнів до навчання, в якому вирізняються такі складові: усвідомлення учіння як суспільно-корисної діяльності, переживання інтересу до окремих прийомів учіння, інтересу до змісту предмета. Пізнавальні психічні процеси відзначаються зро¬станням довільності та регульованості. Сприймання має такі особливості: функціонує на рівні впізнавання та називання кольору і форми; значно вдосконалюється спостереження як цілеспрямоване сприйман¬ня з виділенням значної кількості деталей. Формується спостережливість як риса особистості. Увага молодшого школяра ще значною мірою мимовільна, але все більшо¬го значення набуває довільна. Мислення. При вступі до школи дитина володіє наочно-образним та наоч¬но-дійовим мисленням. Протягом початкового періоду навчання у дитини активно формується теоретичне мислення, що відокремлюється від сприймання і спирається на розвиток рефлексивних механізмів психіки. Пам’ять – довільна і словесно-логічна. Зростає продуктивність, міцність і точність запам’ятовування навч. матералу. Мовлення. Розвиваються такі сторони мовлення як говоріння і слухання; види мовлення(монологічне, писемне, внутрішнє). Новоутворення: довільність (саморегуляція поведінки), внутрішній план дій та рефлексія. На їх основі розвивається теоретичне мислення. Провідні потреби - пізнавальні. Найчастіше самооцінка конкретна, ситуативна, залежить від оцінок вчителя та відзначається зниженою стабільністю. Характер знаходиться на етапі індивідуальної невизначеності.
Категория: Психология | Добавил: Admin (20.03.2008)
Просмотров: 1203 | Комментарии: 2 | Рейтинг: 0.0/0 |

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Форма входа
Поиск
Друзья сайта

Статистика



Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Copyright MyCorp © 2024
Сайт управляется системой uCoz