Четверг, 25.04.2024
Рефераты на отлично
Меню сайта
Категории рефератов
Аудит
Банковское дело
БЖД
Биология
Бухгалтерский учет
Военная кафедра
География
Государственное управление
Иностранные языки
История
Информатика
Культура
Литература
Логика
Маркетинг
Музыка
Педагогика
Политология
Право
Психология
Религия
Социология
Философия
Финансы
Экология
Экономика
Наш опрос
На какую тематику рефератов нужно побольше
Всего ответов: 603

Главная » Статьи » Психология

Історичні етапи розвитку педагогіки та психології
Історичні етапи розвитку пед.психології. 1ет. – з сер.17ст. і до кін.19ст. – може бути названий загальною дидактикою з явно відчув.необхідн.психол.педагогіку, згідно Песталоці. Цей період – Ян Амос Каменський, Руссо, Песталоці, Гербарт, Дістерверг,Ушинський. Вклад цих педаг.мислителів – зв’язок розвитку, навчання і виховання; творча активність школяра, здібності дитини і їх розвиток, роль особист. вчителя, організація навчання. Каменський розробив методи навчання. Песталоці – надавав великого значення ролі вчителя, але більшого значення надавав ролі дитини. Дістерверг надавав велику роль освітньому процесі. Ушинський розглядав дитину в центрі виховання і навчання. В 1877р. Каптєрєв випускає підручник ПП, вводить поняття категорію освіти, освітній процес. Гербарт – питання про цікавість навчання, нерозривно зв’язує виховання і навчання. Перший етап характеризувався домінуванням механістичних уявлень ньютона, еволюційних ідей Дарвіна, асоціативними уявленнями психологічного життя, також цей етап заснован на логічних конструкціях ( на спостереження, аналізу і оцінці, педагог.дійсності). 2ет. – кін 19ст. до серед. 20ст. - ПП як самостійна галузь ( акумулював досягнення педагогічної думки попередніх років, орієнтуючись і використовуючи результати психолог., психофізіолог. експеримент.досліджень), з визначенням предмета його вивчення. На цьому етапі починає функціонувати різного роду лабораторії, де проводиться дослідження, тестування різного роду розвитку дитини. На цьому етапі виникає психолого-педагогічний напрямок – педологія.( Блонський, Виготський. Праці Торндайка, Кантєрєва, Виготського). Були спроби наукової рефлексії навчального процесу, його теоретичне осмислення, реалізація якого йшла на 3 етапі ( 50-ті роки). 3 етап – з середини 20ст. – Розробка теорії програмованого навчання і проблемного навчання. ( Скінер – 1954р).Створення ряду психологічних теорій навчання. Перші публікації Гальпєріна і Гализіної – позиції теорії поетапного формування розумових дій (основні досягнення ПП). Розроблена теорія розвиваючого навчання Ельконіна, Рубінштейн – розгорнута характеристика навчання, як засвоєння знань. В 70роки Лінгарт і Ульянова – мали широке теоретичне узагальнення в цій області. Сулестопедія, сулестологія – Лозанова (60-70рр) - управління педагогом неусвідомленими школярами психіч.процесами сприняття пам’яті з використанням ефекту сугестії. Був розроблений метод активізації резервних можливостей особистості групової динаміки в процесі такого навчання. В цей період формується – перехід ПП на нову стадію свого розвитку з використанням комп.техніки, співвіднос.з вирішенням глобальної проблеми переходу людства в 21ст. З прихом комп.техніки виникає 4 етап. Навчальна діяльність повинна відповідати наступним головним правилам : 1)бути як для навчаючого, так і для того хто навчається, різностороннім мотиваційним процесом, тобто стимулювати вчителя як можна краще навчати, а того, хто навчається, як можна старанніше навчатися. 2)мати розвинуту і гнучку структуру. 3)повинна здійснюватися в різноманітних формах, які дозволяють викладачу найбільш повно реалізувати свій творчий педагогічний потенціал, а для того, хто навчається використовувати свої індивідуальні можливості для засвоєння переданих йому знань, умінь і навичок.
Категория: Психология | Добавил: Admin (20.03.2008)
Просмотров: 2502 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 0.0/0 |

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Форма входа
Поиск
Друзья сайта

Статистика



Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Copyright MyCorp © 2024
Сайт управляется системой uCoz