Адлерівський напрямок. Концепція Адлера - Психология - Каталог рефератов - Рефераты на отлично
Суббота, 10.12.2016
Рефераты на отлично
Меню сайта
Категории рефератов
Аудит
Банковское дело
БЖД
Биология
Бухгалтерский учет
Военная кафедра
География
Государственное управление
Иностранные языки
История
Информатика
Культура
Литература
Логика
Маркетинг
Музыка
Педагогика
Политология
Право
Психология
Религия
Социология
Философия
Финансы
Экология
Экономика
Наш опрос
На какую тематику рефератов нужно побольше
Всего ответов: 599

Главная » Статьи » Психология

Адлерівський напрямок. Концепція Адлера
Адлерівський напрямок. Концепція Адлера побудована на принципах цілісності, соціальності, цільової орієнтації і гуманізма. Головні положення концепції Адлера : 1. Суб’єктивне сприйняття дійсності. Світ сприймається з позиції “системи відліку“, тобто по суті проявляється феноменологічна орієнтація. Адлер не заперечував зовнішньооб’єктивну обумовленість поведінки людини, але вважав її менш значимою, ніж вплив на свідомість і підсвідомість цінностей, цілей, уявлень, системи самооцінок і висновків, якими керується людина у своїй реальній поведінці. Звідси її центральне для психокорекції Адлера поняття “власна логіка“, тобто система уявлень і способів розмірковувань, які притаманні даному клієнту. 2.Цілісність і доцільність. Головною передумовою концепції Адлера виступає розгляд особистості як неподільної цілісності, яка є інтегральною частиною соціуму. Тому головне в корекційній роботі – внутрішньоособистісні проблеми клієнта, а не міжособистісні. Звідси, вся людська поведінка носить цілеспрямований характер. В корекційні роботі важливим є врахування одразу трьох моментів: 1. Минулого досвіду клієнта; 2. Реальної ситуації; 3. Напрямок дії. 3. Комплекс неповноцінності і компенсації. Неповноцінність, її компенсація і соціальне середовище – це три переміні, сила дії якої приводить до формування потягу до значимості і захоплення. (превосходства). По Адлеру індивідуальність – неповторний шлях вироблення способу самоствердження, стиля життя. Адлер вважав, що цілі поведінки людини не змінюються на протязі життя, змінюється тільки система відносин, а звідси одне із головних завдань – корекція цих відносин. Задоволеність життя виходить із соціального інтересу, як основи людського існування. За Адлером, здорова особистість – це особистість, здатна до продуктивної соціальної активності, яка в свою чергу, пропонує соціальне особистісне почуття, поведінку і когнітивне припущення.Цілі корекції: а)зниження почуття неповноцінності; б)розвиток соціального інтересу (просоціальної направленості); в)корекція цілей і мотивів з перспективою зміни стиля життя. Позиція психолога: психологи в центр своєї діяльності висувають когнітивні аспекти психокорекції, головна передумова їхньої роботи – знайти помилку в картині світу клієнта, через яку виникають психологічні проблеми. Можливі 4 типи помилок : 1. Недовіра. 2. Любов до самого себе. 3. Нереалістичні амбіції. 4. Недостатня впевненость. Вимоги до клієнта : Головне для клієнта – зайняти партнерську позицію, тобто позицію на рівних по відношенню до психолога. Від кл.очікується активність, відповідальність, потяг до співробітництва і взаємна довіра. Головний напрямок спільного пошуку – базисні помилки у мисленні про світ, пошук можливостей їх корекції. Техніка психокорекційної роботи включає в себе : встановлення правильних відносин, аналіз і переробка особистої позиції кл., підбадьорювання, допомога в переорієнтації. Ці процедури відносяться до 4 етапів психокорекції : 1. Встановлення правильних відносин. (повага, віра в можливості і здібності людини, активне слухання, прояв відвертого інтересу, підтримка і підбадьорювання) 2. Аналіз особистої динаміки. Головне на цьому етапі - добитися розуміння, усвідомлення специфіки життя клієнта. Важливе місце відводиться питанням про цілі життя. Для цього існують спеціальні техніки: а)Опитувальник сімейного сузір’я включає питання типу: Як ваш батько відноситься до дітей?, Хто був любимцем в сім‘ї?; б)Набір питань “Ранні спогади“; в)Аналіз сновидінь; г)Пріоритети (4 приоритетні цінності, важливі для осмислення життя: превосходство, контроль, комфорт, бажання бути приємним); д)Підведення висновків.(Готується резюме по кожній техніці.) 3.Підбадьорювання - на цьому етапі головна функція – признання духовних сил і головне – наявність свободи вибору у вчинках на основі придбаного самопізнання. 4.Заохочення інсайту - завдання психолога: створення умов для інсайта шляхом співвідношення психологічної підтримки і конфронтації, а також певних інтерпретацій з тим, щоб висвітлити для клієнта його неусвідомлені цілі, стиль життя. Реальне саморозуміння – суть 3 етапу. 5. Допомога в переорієнтації - це заключна стадія роботи відома під назвою “ Втілення інсайту в дію “.
Категория: Психология | Добавил: Admin (20.03.2008)
Просмотров: 2056 | Рейтинг: 0.0/0 |

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Форма входа
Поиск
Друзья сайта

Статистика



Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Copyright MyCorp © 2016
Сайт управляется системой uCoz