Вторник, 14.05.2024
Рефераты на отлично
Меню сайта
Категории рефератов
Аудит
Банковское дело
БЖД
Биология
Бухгалтерский учет
Военная кафедра
География
Государственное управление
Иностранные языки
История
Информатика
Культура
Литература
Логика
Маркетинг
Музыка
Педагогика
Политология
Право
Психология
Религия
Социология
Философия
Финансы
Экология
Экономика
Наш опрос
На какую тематику рефератов нужно побольше
Всего ответов: 603

Главная » Статьи » Психология

Завдання групової психокорекції
Завдання групової психокорекції можна сформулювати так : 1. В пізнавальній сфері ( когнітивний аспект, інтелектуальне усвідомлення ) групова психокорекція повинна сприяти тому, щоб клієнт усвідомив : - зв’язок між психогенними факторами і виникненням, розвитком і збереженням своїх проблем; - які ситуації в групі і в реальному житті викликають напругу, тривожність, страх і інші негативні емоції, які провокують появу, фіксацію і посилення органічних або психічних симптомів; - зв’язок між негативними емоціями і появою і посиленням різного роду порушень; - особливості своєї поведінки і емоційного реагування; - як він виглядає зі сторони, як сприймається його поведінка іншими, - істотне розмежовування між власним образом Я і сприйняття себе іншими; - власні мотиви, потреби, потяги,; - характерні захисні механізми; - внутрішні психологічні проблеми і конфлікти; - особливості міжособистісної взаємодії,; - більш глибокі причини переживання і способи реагування,; - власну роль, міру своєї участі у виникненні і збереженні конфліктних, а також те, яким шляхом можна було б уникнути їх повторення в майбутньому. В цілому завдання інтлектуального усівдомлення зводяться до до наступних аспектів: усвідомленню всього зв’язку “ особистість – ситуація – проблема “. 2. В емоційній сфері групова психокорекція повинна допомогти клієнту : - отримати емоційну підтримку зі сторони групи і психолога , що призводить до відчуття власної цінності, ослабленню захисних механізмів, росту відвертості, активності і спонтаності ; - пережити в групі ті почуття, які він часто відчуває в реальному житті, відтворити ті емоційні ситуації, які були в нього в дійсності і з якими раніше він не міг справитися ; - пережити неадекватність деяких своїх емоційних реакцій ; - навчитися відвертості по відношенню до себе і до інших людей ; - стати більш вільним у вираженні власних негативних і позитивних почуттів ; - навчитися більш точно розуміти і вербалізувати свої почуття і емоційний стан; - провести емоційну колрекцію своїх відносин. В цілому завдання корекції в емоційній сфері зводяться до отримання клієнтом емоційної підтримки і формування більш благополучного відношення до себе; безпосередньому переживанню і усвідомленню нового досвіду в групі і самого себе; точному розпізнаванню і вербалізації власних емоцій; переживання заново і усвідомленню минулого емоційного досвіду і отримання нового емоційного досвіду в групі. 3. В поведінковій сфері групова корекція повинна допомогти клієнту : - побачити власні неадекватні поведінкові стереотипи; - набути навики більш відвертого, вільного спілкування; - подолати неадекватні форми поведінки, які проявляються в гупі, в тому числі пов’язані з уникненням суб’єктивно складних ситуацій; - розвинути форми поведінки, пов’язані з співробітництвом, взаємодопомогою, відповідальністю і самостійністю ;
- розроблювати і закріплювати адекватні форми поведінки і реагування на основі досягнення в пізнавальній і емоційній сфері. Фактори, які впливають на ефективність роботи : Приведена нижче класифікація складена на основі праць, Б.Розінберга, І.Ялома, С.Кратохвила. На ефективність впливають фактори : 1. універсальність – означає, що проблеми клієнта універсальні і в тій або іншій мірі проявляються у всіх людей.. В Буденному житті клієнти ізолювані від різного роду соціальних контактів і почувають себе відстороненими. Вони в групі бачать, що і у інших членів ті ж самі проблеми, їм стає значно легше. 2. Прийняття або акцепція. Кратохвил називає цей фактор емоційною підтримкою. При емоційній підтримці велике значення має створення клімату психологічної безпеки. 3. Альтруїзм. Позитивний психокорекційний ефект на клієнта може здійснювати не тільки підтримка і допомога, отримана від інших, але і те, що він сам допомагає іншим, співчуваючи їм, разом обмірковуючи їх проблеми. 4.Відреагування або катарсис. Сильний прояв афектів – головна складова частина корекційного процесу. 5. Саморозкриття.. 6. Зворотній зв’язок або конфронтація. Зворотній зв’язок означає, що клієнт взнає про інших членів групи, як вони сприймають його поведінку, як вона на них діє... Інші люди можуть бути джерелом тієї інформації про нас самих, яка нам не зовсім доступна. 7. Інсайт. – розуміння неусвідомлених зв’язків між особливостями своєї особистості і неадаптивними способами поведінки. 8.Корекційний емоційний досвід. – інтенсивне переживання актуальних відносин або ситуацій, завдяки якому відбувається корекція неправильного узагальнення, створеного на основі тяжких минулих переживань.(А.Франс).Суть-. в умовах психокорекційної ситуації повторно переживає емоційний конфлікт, який до сих пір був не в стані вирішити. 9. Перевірка нової поведінки. - В закріпленні нових реакцій велику роль грають імпульси зі сторони групи. Соціально невпевнений клієнт який намагається завоювати визнання пасивним очікуванням, починає проявляти активність і висловлювати власні думки. При цьому його починають цінити і визнавати. 10. Предоставлення інформації, навчання спостереження. В групі клієнт отримує нові знання про те, як люди повдять себе, інформацію про інтерперсональні відносини, про адаптивні і неадаптивні персональні стратегії. Клієнт проводить аналогії, робить висновки, спостерігає і таким чином вчиться і пізнає деякі закономірності людських відносин.


Категория: Психология | Добавил: Admin (20.03.2008)
Просмотров: 4239 | Комментарии: 3 | Рейтинг: 0.0/0 |

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Форма входа
Поиск
Друзья сайта

Статистика



Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Copyright MyCorp © 2024
Сайт управляется системой uCoz