акцентуація характеру - Психология - Каталог рефератов - Рефераты на отлично
Воскресенье, 11.12.2016
Рефераты на отлично
Меню сайта
Категории рефератов
Аудит
Банковское дело
БЖД
Биология
Бухгалтерский учет
Военная кафедра
География
Государственное управление
Иностранные языки
История
Информатика
Культура
Литература
Логика
Маркетинг
Музыка
Педагогика
Политология
Право
Психология
Религия
Социология
Философия
Финансы
Экология
Экономика
Наш опрос
На какую тематику рефератов нужно побольше
Всего ответов: 599

Главная » Статьи » Психология

акцентуація характеру
За Лічко.Підліток з нестійкою акцентуацією характеру потребує постій¬ного контролю, вимогливості, дисципліни. Таким чином, у сприятливому мікросередовищі, де прикладом для наслідуван¬ня є позитивні лідери, а норми поведінки не суперечать соціаль¬не схвалюваним нормам, підліток з нестійкою акцентуацією буде мало чим відрізнятися від оточуючих.
Гіпертимний підліток, навпаки, не витримає чіткої регламентації поведінки та постійного контролю. Необхідно шука¬ти інший засіб впливу, що дає можливість спрямувати енергію гіпертима в правильне русло. Таких підлітків слід заохочувати до діяль¬ності, яка потребує кмітливості, рішучості, наполегливості. Це мо¬жуть бути, наприклад, організація дискотек або інших шкільних вечорів, туристських походів, спортивних змагань, різноманітних заходів, де потрібно проявити активність, уміння швидко орієн¬туватися, де можна задовольнити прагнення до лідерства, новатор¬ства.
Складніше знайти шляхи корекції поведінки підлітків з екс¬плозивним (збуджуваним) типом акцентуації характеру. Тут основ¬на умова — індивідуалізація свідомості, її інтелектуалізація, окультурювання. Тільки розвиток духовності такого підлітка, особистісна зрілість, прищеплення йому стійких моральних переко¬нань можуть спонукати його до самовиховання.
Під час психокорекційної роботи бажано проводити індивіду¬альні бесіди та тренінги, спрямовані на зменшення агресії, посилен¬ня самоконтролю та пошук ефективних шляхів досягнення лідерст¬ва. Цьому дуже сприяють заняття атлетизмом, единоборствами. Необхідно формувати якийсь індивідуальний механізм, який перериває спалах роздратування та злості: зосередження на реальних зорових враженнях, відчуття напружень у тілі, зміна пози, внутрішнє промовляння заспокійливої фрази тощо.
Треба також навчити збудливого підлітка соціальне схвалюваним засобам розрядки агресивного стану. Наприклад, відчувши в собі зростаюче роздратування, не «зривати злість» на оточуючих, а роз¬рядитися шляхом рухової активності: бокс, біг, вибивання пилу з килима, забивання цвяхів тощо.
Епілептоїдам у силу їхньої інертності та педантичності дуже допомагають заняття, які вимагають монотонності, точності, поси¬дючості. Це перш за все різьблення, мозаїка, граверні роботи. Слід заохотити підлітків до цих видів діяльності, допомогти їм досягти успіху в них, підказати, що, коли їх охоплює почуття туги й злобного настрою, найкраще зайнятися улюбленою справою. Істероїдні підлітки повністю можуть задовольнити свою по¬требу бути в центрі уваги, беручи участь у художній самодіяльності, виступах молодіжних естрадних ансамблів, виконуючи обов'язки диск-жокея в школі на дискотеках, екскурсовода в шкільному музеї тощо. Надалі їм можна порекомендувати професії адміністратора, офіціанта, манекенниці, стюардеси, тобто такі види діяльності, де вони будуть «на виду».
Слід підкреслити, що такі підлітки охоче беруть участь у гру¬пових психокорекційних заняттях і їхнє включення в будь-яку гру¬пу значно полегшує працю психолога: вони демонструють несподі¬вані засоби спілкування, оригінальні шляхи виходу з конфліктних ситуацій, створюють цікаві сюжети оповідання.
Циклоїдний тип. фази чергують з фазами підйому і з періодами рівного настрою. Тривалість фаз міняється — спершу дні, 1—2 нед, з віком вони можуть подовжуватися або, навпаки, згладжуватися.
В субдепресивній фазі наголошуються млявість, упадок сил, все валиться з рук. В період підйому циклоїдні підлітки виглядають як гипертимы. Впадають в очі не властиві їм звичайно ризиковані жарти над старшими і бажання скрізь і усюди говорити дотепно.
Лабільний тип.Головна межа в підлітковому віці — крайня лабільність настрою, який міняється дуже часто і надмірно різко від нікчемних і навіть непомітних для навколишніх мотивів. Кимось невтішно сказане слово, непривітний погляд випадкового співбесідника здатні раптом занурити в похмурий настрій без яких-небудь серйозних неприємностей і невдач.
Астено-невротичний тип. Головними рисами є стомлюваність, дратівливість і схильність до іпохондричности.
Сенситивний тип.виступають дві головні риси цього типу: надмірна вразливість і відчуття власної неповноцінності. В собі бачать безліч недоліків, особливо в області морально-етичних і вольових якостей.
Психастенічний тип.Головними рисами психастенического типу є нерішучість, схильність до всякого роду міркуванням, тривожна недовірливість у вигляді побоювань за майбутнє — своє і своїх близьких, любов до самоаналізу, самокопанню і легкість виникнення нав'язливих страхів, побоювань, дій, ритуалів, уявлень, думок.
Захистом від постійної тривоги за майбутнє стають вигадані прикмети і ритуали.
Шизоїдний тип.В підлітковому віці всі риси шизоїдного типу украй загострюються. Перш за все впадають в очі замкнутість і відгороджена. Частіше ж нездатність встановлювати контакти важко переживается. Внутрішній світ майже завжди закритий для сторонніх і часто заповнений фантазіями і захопленнями.
Ударам по “слабій ланці” шизоїдної акцентуації є ситуація, в якій необхідно швидко і легко вступати в неформальні контакти (формальні контакти, на відміну від сенситивных підлітків, при шизоїдній акцентуації даються відносно легко).
Конформний тип. Головна межа — постійна і надмірна конформность до свого безпосереднього звичного оточення. Життєве правимо—думать “як все”, поступати “як все”, старатися, щоб все було “як у всіх” — від одягу і манери поводитися до світогляду і думок з животрепетних питань.
Категория: Психология | Добавил: Admin (25.03.2008)
Просмотров: 1716 | Рейтинг: 2.0/4 |

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама
Всего комментариев: 0
Форма входа
Поиск
Друзья сайта

Статистика



Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Copyright MyCorp © 2016
Сайт управляется системой uCoz