Діяльність – специфічно людська, регульована свідомістю активність, що породжується потребами і спрямована на пізнання і перетворення довкілля і самої людини. Основні компоненти структури діяльності : спонукання до дії, елементи діяльності, процеси діяльності,засоби діяльності, види діяльності. Будь-який вид діяльності пов’язаний з рухами. Рух – це фізіологічна функція живого організму. Розумова діяльність поділяється на : перцептивну (за її допомогою формується цілісний образ сприйняття предметів або явищ); мнемічну ( яка входить до складу діяльності запам’ятовування, збереження та пригадування); мислительну( за допомогою якої відбувається розв’язування мислительних задач);імажинітивну (діяльність уяви в процесі творчості ). Кожна дія складається із системи рухів або операцій, підпорядкованих певній меті. Операції характеризують частковий бік виконання дій, вони мало усвідомлюються або ж зовсім не усвідомлюються. Операції можуть виникати в результаті адаптації, безпосереднього наслідування або шляхом автоматизації дій. За ступенем усвідомлення цілей і наслідків дії поділяються на імпульсивні та вольові Сукупність дій, які об’єднані спільною метою і виконують певну суспільну функцію, складає діяльність. Кінцевим результатом діяльності постає мета, яка може являти собою створюваний людиною реальний предмет, знання, навички, уміння, результат. Складовим діяльності є дії та операції, що співвідносяться з потребами, мотивами, цілями. Загальну структуру діяльності характеризують також засоби діяльності : суб’єкт діяльності, процес діяльності, предмет діяльності, умови Діяльності, продукт Діяльності. Потреба – висхідна форма активності живих істот, динамічне утворення, що організує й спрямовує пізнавальні процеси, уяву там поведінку; основна рушійна сила розвитку людини. Мотив – те, що спонукає людину до діяльності і надає цій діяльності осмисленості. ( усвідомлена потреба стає мотивом поведінки). Ціль ( мета ) - усвідомлений образ бажаного результату, на досягнення якого спрямована дія людини. Види діяльності : гра, навчання, праця, спілкування. Ігрова діяльність : а) у дорослих – ділові ігри ( аматорство, професійна діяльність ); б) у дітей – ігри, спрямовані на функціональне задоволення; рольові ігри, ігри за правилами. Навчальна діяльність : учіння, та викладання. Викладання – це цілеспрямований вид Д, здійснюваний педагогом, організатором педагогічного процесу. Учіння – це цілеспрямоване засвоєння знань, умінь, навичок, соціального досвіду, з метою використання їх у практичному житті. Праця: репродуктивна, продуктивна ( за алгоритмом ), творча. Праця – це цілеспямована Д людини на перетворення і освоєння природних і соціальних сил, з метою задоволення потреб. Спілкування – це складний багатоплановий процес встановлення і розвитку контактів між людьми. У спілкуванні розрізняють такі взаємопов’язані аспекти : комунікативний, інтерактивний ( обмін діями ), перцептивний ( взаємосприймання і встановлення взаєморозуміння партнеів ). Засоби діяльності : суб’єкт Д, процес Д, предметД, умови Д, продукт Д.