Среда, 01.01.2025
Рефераты на отлично
Меню сайта
Категории рефератов
Аудит
Банковское дело
БЖД
Биология
Бухгалтерский учет
Военная кафедра
География
Государственное управление
Иностранные языки
История
Информатика
Культура
Литература
Логика
Маркетинг
Музыка
Педагогика
Политология
Право
Психология
Религия
Социология
Философия
Финансы
Экология
Экономика
Наш опрос
На какую тематику рефератов нужно побольше
Всего ответов: 603

Главная » Статьи » Психология

Пам’ять
Пам’ять – запам’ятовування, збереження і відтворення індивідом його досвіду. Види пам’яті : 1. За характером переважаючого психічної активності : а) рухова б) емоційна в) образна г) словесно-логічна 2. За характером мети діяльності : а) мимовільна – мнемічна мета б) довільна –3. За тривалістю збереження : а) короткочасна – зберігання матеріалу після одноразового повторення; б) тривала в) оперативна – обслуговує наявні дії, операції. Процеси пам’яті : Запам’ятовування : мимовільне, довільне. Мимовільне запам’ятовування – найбільш продуктивне, якщо матеріал входить у зміст мети діяльності. Умовою мимовільного запам. є активне сприйняття матеріалу. Довільне запам. залежить від : а) особливостей мнемічної задачі (запам’ятати близько до змісту, відтворити переважно форму,а не зміст; запам’ятати даний фрагмент); б) від мотивів ( заради оцінки, пізнавальний, для майбутньої професії); в) від володіння способами запам’ятовування. Відтворення - має активний творчий характер. Види відтворення : упізнавання (відтворення об’єкту при повторному сприйманні ), власне відтворення (без додаткових ознак), пригадування ( коли необхідні зусилля ), спогади ( відтворення подій особистого життя ). Забування – випадіння матеріалу з діяльності. Причини : 1. Теорія інтерференції : проективне гальмування (вплив попереднього матеріалу на наступний ), ретроактивне гальмування (забування матеріалу під впливом наступного ); 2. Згасання умовних нервових зв’язків ( при втомі, відсутності відтворення ). Темпи забування. Перші досліди виконав Г.Еббінгауз. При однакових проміжках часу найбільше матеріалу забувається одразу після його сприймання, а потім втрата матеріалу уповільнюється. Пізніше було виявлено явище ремінісценції : зростання обсягу відтворення матеріалу через тривалий період збереження (раптом щось пригадується ). Збереження – для цього необхідно, щоб інформація використовувалась у діяльності. Воно залежить від обсягу матеріалу. Чим більший обсяг, тим менший його процент зберігається. В процесі збереження матеріал якісно змінюється. В пам’яті можна виділити дві сторони : 1. Динамічну ( яка спрямована на те, щоб перетворити інформацію); 2. Консервативну (спрямовану на те, щоб зберегти інформацію ). Індивідуальну особливості пам’яті виявляються в : швидкості, точності, міцності, запам’ятовування, систематичності у засвоєнні знань. За індивідуальними особливостями виділяють типи : а) наочно-образний б) словесно-логічний в) проміжний (відсутня чітка перевага ). Тип залежить від співвідношення 1-ї і 2-ї сигнальних систем, від професійної діяльності. Теорії пам’яті : 1гр. теорії П. утворює асоціативний напрямок. найперша гіпотеза розглядала слід, як механічний відбиток. 2 гр теорії П. – гештальтизм (гештальт – образ, гештальт означає цілісну організацію, яка не зводиться до суми її складових, згідно з цим підставою утворення зв’язків визнається організація матеріалу, яка визначає і аналогічну структуру слідів у мозку за принципом ізоморфізму ( подібності за формою ). 3 напрям теорії – теорія діяльності – експериментально встановлено і доведено, що найпродуктивніші зв’язки утвор. і актуалізуються, тоді як відповідний матеріал постає за мету дії.
Категория: Психология | Добавил: Admin (09.03.2008)
Просмотров: 2870 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 4.0/8 |

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Форма входа
Поиск
Друзья сайта

Статистика



Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Copyright MyCorp © 2025
Сайт управляется системой uCoz