Діагностика розумового розвитку за допомогою методики Гудінаф “Малюнок людини”
Діагностика розумового розвитку за допомогою методики Гудінаф “Малюнок людини” В 1962р. Ф.Гудінаф здійснила спробу створення стандартної школи ознак для оцінки якості малюнків людини. Ця школа була спрямована на оцінку малюнка з точки зору рівня інтелектуального розвитку дитини. Використовують для виявлення готовності дитини до навчання в школі. Бажано, щоб процес малювання людини тривав не більше 10-12 хвилин. В 1963р. Д.Харріс, учень Ф.Гудінаф, провів нову стандартизацію усього завдання. Школа ознак для оцінки малюнка “Намалюй людину” за Гудінаф Харрісом містить 10 категорій : 1. Частини тіла, деталі обличчя. 2. Об’ємність зображення частин тіла, 3. Якість з’єднання частин тіла. 4. Дотримування пропорцій. 5. Правильність і детальність зображення одежі. 6. Правильність зображення фігури у профіль. 7. Якість володіння олівцем. 8. Ступінь довільності володіння олівцем при малюванні форм. ( твердість і впевненість прямих ліній). 9. Особливості техніки малювання ( лише у старших дітей, напружена штриховка). 10. Виразність передачі рухів фігури. Малюнок для оцінювання розподіляється на елементи. Повне зображення кожного з елементів додає 1 бал до загальної суми. Рівень розумового розвитку відповідає певній сумі балів. Чим більша кількість балівЮ тим вищим є рівень інтелектуального розвитку.