Серед експресивних методів на задану тему найбільш популярним є тест «Дім, дерево, людина». Цей тест було Розроблено у1947 р. Дж.Буком. Обстежуваному пропонують намалювати дім, дерево, людину. Інтерпретація малюнка досить складна, Наприклад розміщення малюнка на краю паперу відображає генералі зоване почуття небезпеки, малюнок, зсунутий вправо, - зосередженість на майбутньому, вліво - на минулому. Після виконання та аналізу малюнка клієнта запитують: що за людина зображена на малюнку, що вона робить, про що розмірковує. Потім треба сказати: яка порода дерева, де воно росте. Чи росте дерево разом з іншими, чи ізольовано. Чи дерево такої самої висоти, як обстежуваний. Потім запитують про дім, скільки віл має поверхів, це дім обстежуваного чи ні та ін. Оцінка здійснюється за 10 пунктами: поняття, деталі, пропорції, перспектива, час, коментарі, якість, графіки, відношення, критика, тенденції тощо. Автор вважає, що наприклад співвідношення пунктів і, 2, 3, 4 допомагає визначити рівень інтелекту. Усі 10 пунктів дають можливість визначити структуру особистості, наявність девіацій. Наприклад, у обстежуваного нормально розвинутий інтелект. На малюнку людини руки приєднуються до голови, що визначається як явна патологія. Але якщо такий малюнок належить олігофрену, то його необхідно оцінити як норму. Валідність тесту невисока, і не перевищує 0,60-0,65. Серед інших варіантів малюнків на задану тему популярністю користується дитячий малюнок на тему; «Моя сім'я». Також аналізувати даний тест можна за 8-ма групами симптомо-комплексів (вкожному із симптомокомплексів є свої параметри, які оцінюються від 0 до з балів): 1. Незахищеність(малюнок у центрі аркуша; у верхньому куті; дім, дерево з краю; Малюнок знизу; багато другорядних деталей; дерево нагорі; дуже підкреслене коріння; не пропорційно довгі руки, широко розставлені ноги). 2. Тривожність( хмари,; наголошення на окремі деталі; обмеження простору; штриховка; лінії із сильним натиском; багато витирання, мертве дерево, хворий чоловік; підкреслена лінія основи; товста лінія фундаменту будинку, інтенсивно затушоване волосся). 3. Недовіра до себе( дуже слабка лінія малюнку, дім на краю аркуша; слабка лінія стовбура; одновимірне дерево; дуже маленькі двері; самовиправдані застереження в процесі малювання, прикривання рукою). 4. Почуття неповноцінності ( малюнок дуже маленький; відсутні руки, ноги; руки за спиною; непропорційні руки; відсутні плечі; велика система гілок; велике двовимірне листя; дерево, що помирає від гниття). 5. Ворожість(відсутність вікон; двері-замкова щілина; дуже велике дерево, дерево з краю аркуша; обернений профіль дерева чи людини; гілки двох вимірів як полиці; очі – пусті очниці; довгі гострі пальці; оскалена людина, видно зуби; агресивна позиція людини). 6. Конфліктність (фрустрація) (обмеження простору; перспективіа знизу – погляд хробака; перемалювання об’єкта; відмова щось малювати; дерево як два дерева; невідповідність малюнків; суперечність малюнку і вислову; підкреслена талія; без димаря). 7. Труднощі у спілкуванні(відсутність дверей; дуже малі двері; без вікон; віконні отвори - без рам; надто зачинені вікна; виділене обличчя; обличчя намальоване останнє; відсутність головних деталей обличчя; людина намальована з паличок; дім, людина в профіль; двері без ручки; руки в оборонній позиції; вислови «людина без друзів». 8.Депресивність (розташування малюнків знизу аркуша; вид дерева і будинку знизу; лінія основи, що йде донизу; лінія, що послаблюється в процесі малювання; велика втома після малювання; дуже маленькі малюнки).