Таблиці Шульте. Визначає стійкість уваги та динаміку працездатності, тобто для дослідження сенсомоторних реакцій та особливостей. Психолог показує підліткові першу таблицю, на якій числа від 1 до 25, розташовані не по порядку. Потім таблицю закриває і дає інструкцію: показати та назвати всі числа по порядку від 1 до 25. Робити це слід швидко і без помилок. Коли табл. відкривається включ. секундомір. Друга, третя та наступні табл. подаються без інструкцій. Обробка результатів. Основний показник – час виконання та кількість помилок окремо за кожною табл. За результатами виконання кожної таблиці може бути побудована крива втомлюваності( графіки – на осі х 1 табл., 2, 3, 4, на осі ординат – час ), яка відображає стійкість уваги та працездатності у динаміці. Можна також підрахувати показники ефективності роботи психічної стійкості, ступеня входження в діяльність. ( за спец. формулами). Суттєве значення має темп виконання завдання, рівномірний чи нерівномірний. Сполучення порушень уваги і зростання втомлюваності проявляються в зростанні помилок в кожній наступній таблиці. Для здорових людей виконання безпомилкове.