Надійність – відносна стабільність, стійкість, узгодженість результатів тестування в первинному і повторному його використанні з одними і тими самими досліджуваними. Надійність – це такий критерій, який свідчить про точність психологічних вимірів, тобто дає можливість аналізувати достовірні чи ні результати тестування. Ступінь надійності залежить від багатьох чинників: 1. нестабільність самої властивості, яка тестується (н- д ситуативна тривожність, яка змінюється практично щодня; 2. недосконалість створеної діагностичної методики (нечітка або неповна інструкція, неоднорідність завдань, які пропонуються); 3. зміна ситуації обстеження(різний час, шумовий фон, втомлюваність, світло);4. різниця у способі пред’явлення тесту; 5. коливання функціонального стану досліджуваного; 6.елементи суб’єктивності у способах оцінювання та інтерпретації результатів. На підвищення надійності тестів впливають:1.однорідність вибірки на якій проводиться стандартизація за показниками віку, освіти, статі, професійними показниками; 2. за допомогою математико-статистичних методів, кореляцією результатів за Спірменом, Пір соном; 3. надійність тим вища ,чим більше коефіцієнт кореляції наближається до 1. За Букревичем, надійність може мати наступні різновиди: 1. надійність вимірювального інструменту; 2. стабільність ознаки, що вимірюється; 3. константність (відносна незалежність) результатів від особистості експериментатора. 1.Для перевірки надійності вимірюваного інструменту, завдання тесту поділяються на парні і непарні. Окремо обробляються, потім перевіряють кореляцію результатів між собою, якщо (ознака) коефіцієнт кореляції надійності знаходиться в межах від 0, 75 до 0, 85 – методика вважається надійною. 2. Про стабільність ознаки свідчить коефіцієнт кореляції між результатами першого і повторного тестування для одних і тих самих досліджень (ре тестова надійність). Вимоги до коефіцієнта стабільності надійності високі – не менше 0, 8. 3. Коефіцієнт константності визначається через кореляцію результатів на одних і тих же досліджуваних, однієї і тієї ж методики, але з різними експериментаторами. Вимога не менше 0,8 . Сукупність перевірок при умові, що вони задовольняють вимогам дають підстави зробити висновок про надійність методики. Так само як інші психометричні показники, надійність тесту виизначається на конкретних соціальних, професійних і вікових групах, і не може довільно поширюватися на інші. Так, надійність тесту, призначеного для добору працівників, перевіряється при тестуванні кандидатів на посаду, а не школярів чи вже працюючих. Якщо вказується, що тест придатний для різних вікових груп, варто враховувати дані про надійність для кожного класу чи віку. Корисним є облік стандартних помилок виміру, отриманих у різних групах. У цьому випадку необхідно звертати увагу на середнє значення і дисперсію вибірки, інформацію про її склад (розподіл суб'єктів за віком, статтю, економічним й інтелектуальним рівнем, трудовим статусом чи минулою трудовою діяльністю, місцем проживання).