Охарактризуйте методи і стратегії дослідження психічного розвитку дитини.
В психології використовують два основні методи отримання психічних фактів: спостереження та експеримент. Спостереження - метод тривалого цілеспрямованого опису психологічних особливостей людини, що проявляються в її діяльності і поведінці на основі їх сприймання. Методи спостереження: 1)суцільні, вибіркові; 2)довгострокові, коротко строкові; 3)колективні і індивідуальні; 4)включені невключені. Широко використовуються дані спостереження дітей та молоді, їх усні розповіді про свої уявлення, прагнення, спогади, події: Бесіди, інтерв’ю, анкетування, тестування, малюнки, спостереження. Використовують психологічний експеримент, специфіка якого полягає в специфічному створенні умов, за яких виникають очікувані психічні процеси. Види експериментів: контактуючий, формуючий, лабораторний і природний. В лабораторних умовах вивчають умовні рефлекси дитини, зміни дихання, пульсу – залежно від емоцій. Природний здійснюється в природних для дитини умовах: ігровій діяльності, учбовій та трудовій. Його використовують для дослідження пам’яті, мислення, уяви, мовлення, емоцій.