В центрі концепції Піаже – положення про взаємодію між організмом і оточуючим середовищем, або рівновагою. Він говорить, що зовнішнє середовище постійно змінюється, тому дитина повинна міняти щось внутрішнє, щоб пристосуватися до цього середовища. Механізми пристосування: 1)асиміляція – коли індивід пристосовує нову інформацію до існуючих у нього схем або структур, тобто не змінюючи їх в принципі, тобто включає новий об’єкт уже існуючих у нього схем чи структур. 2)акомодація – коли індивід пристосовує уже сформовані реакції до нової інформації, тобто він вимушений перебудувати старі схеми з метою їх пристосування до нової інформації. Періодизація дитячого розвитку: 1)сенсорно-моторний (0-2роки). До цього періоду розвитку відносяться такі стадії: 1)вправи рефлексів (0-1міс.); 2)елементарні навички, первинні кругові реакції (1-4міс.); 3)вторинні кругові реакції (4-12міс.); 4)початок практичного інтелекту (12-18міс.); 5)третичні кругові реакції і початок інтеріорізації схем (18-24міс.).. На цьому періоді розвитку дитина розуміє світ через сприймання та дію, розширюються моторні здібності і до двох років дитина може цілеспрямовано комбінувати і будувати дії. 2)репрезентативний інтелект і конкретні операції (2-14 років). Сюди відносяться доопераційна стадія (2-6років), під час якої діти формують розумові уявлення та образ можливих дій з ними; і операційна стадія (6-11років) – діти стають здатними до логічного мислення, уява стримується реальністю, діти можуть застосовувати логічні операції з конкретними об’єктами. 3)період формальних операцій (12-дорослий) – діти набувають здатності до міркування.