Охарактеризуйте періодизацію дитячого розвитку за Ельконіним.
Ельконін виявив два типи діяльності дітей. До першої групи входять ті діти, в яких відбувається інтенсивна орієнтація в основних смислах людської діяльності і засвоєння необхідних завдань, мотивів і норм. Це діяльність в системі дитина – суспільний дорослий. Другу групу складають діти у середині яких відбувається засвоєння суспільно-виявлених способів дій з предметами і ця діяльність здійснюється в системі дитина – суспільний предмет. Ельконін виявив закономірності, що полягають в зміні один одного видів діяльності: 1) Немовлячий вік – провідна діяльність – безпосередньо емоційне спілкування. (перший тип діяльності) 2) Ранній вік – провідна діяльність – предметно-маніпулятивна (другий тип діяльності). 3) Дошкільний вік - провідна гра – (перший тип). 4) Молодший шкільний вік – учбова (другий тип). 5) Підлітковий – інтимно особистісне спілкування (перший тип). 6) Юнацький – навчально-професійна (другий тип). Ельконін поділив всі періоди на епохи: 1) Немовлячий вік і раннє дитинство – епоха раннє дитинство. 2) Дошкільний вік і молодший шкільний – епоха дитинство. 3) Молодший підлітковий і старший підлітковий – підліткова епоха. Таким чином розвиток дитини – це процес стадіальний і складається з якісних своєрідних етапів або періодів. Перехід між різними періодами і епохами дитячого розвитку відбувається інтенсивно і бурхливо. Ці періоди називаються кризами вікового розвитку: 1)Криза першого року. 2)Криза трьох років. 3)Криза семи років. 4)Криза підліткового віку.