Дайте загальну характеристику раннього дитячого віку. Криза трьох років.
Криза трьох років. На початку раннього віку (після першого року) дитина, яка набуває прагності до самостійності і незалежності від дорослого залишається зв’язаною з ним об’єктивно і суб’єктивно. Це протиріччя розв’язується у новій ССР, яка являє собою співробітництва або спільну діяльність дитини з дорослим. Дорослий перестає бути центром уваги, а центром стає предмет. На другому році життя, предметне співробітництво з дорослим докорінно змінюється. Змістом їх спільної діяльності стає засвоєння суспільно-вироблених способів застосування предметів. Своєрідність нової ССР полягає у тому, що дитина живе тепер разом з дорослим, з його допомогою. Дорослий робить не замість дитини, а разом з нею. Форма спілкування протягом раннього віку залишається ситуативно дійовою, але характер спілкування суттєво змінюється. Від тепер необхідні співучасть дорослого, одночасна практична діяльність з ним, виконання однієї і тієї ж справи. У такому співробітництві спілкування перестає бути провідною діяльністю, воно стає засобом опанування суспільними способами використання предметів. Предметна діяльність – є новим типом діяльності для дитини. Відбувається диференціація предметно практичної та ігрової діяльності з предметами. Криза 3-х років. Малюк вчиться відокремлювати себе від дорослого, починає ставитись до себе як до самостійного Я,тобто в нього з’являються початкові форми самосвідомості. Все це призводить до розвитку прагнення дитини бодай у вузьких межах своїх можливостей діяти самостійно, без допомоги дорослих. Цей період прийнято вважати критичним, оскільки дорослі зіштовхуються з труднощами у взаємовідносинах з дитиною, яка може стати вкрай впертою. В основі цієї кризи - об’єктивна суперечність між новою тенденцією дитини до самостійного задоволення своїх потреб та прагненням дорослого зберегти старий стиль стосунків і обмежити активність дитини. Криза вирішується шляхом переходу дитини до ігрової діяльності.