Дайте загальну характеристику дошкільного віку. Криза 7-ми років.
Діяльність дитини все більше спонукається і спрямовується не окремими мотивами, які змінюються або вступають в конфлікт між собою, а певним підпорядкуванням мотивів окремих дій. Відокремлення дитини від дорослого наприкінці раннього віку призводить до нових взаємин дошкільника з ним, та до нової ССР. Вперше дитина виходить за межі свого сімейного кола і всановлює нові стосунки з більш широким світом дорослих людей. Спілкування дитини з дорослим ускладнюється і набуває нової форми та нового змісту. Дошкільнику вже замало уваги дорослого і спільної діяльності з ним. Завдяки мовленевому і мисленевому розвитку значно розширюється спілкування дитини з оточуючими. Зміст спілкування стає поза ситуативним, який виходить за межі ситуації, що сприймається. Протиріччя ССР дошкільника полягає у розриві між його прагненням бути як дорослий і неможливістю реалізувати це прагнення безпосередньо. Єдиною діяльністю, яка дозволяє розв’язати це протиріччя є сюжетно-рольова гра. Криза 7 років: у зв’язку з просуванням у загальному розвитку з’являється явно виражене прагнення посісти нове, більш доросле становище у житті та виконувати нову, важливо не лише для самої дитини, але й для оточення діяльність. Реалізуючи це прагнення дитина вступає у суперечки і з тим стилем свого життя, який становив основний смисл її діяльності на попередньому етапі, - її перестає тішити гра. Розв’язуючи цю суперечність дитина входить в такий етап розвитку, який у психологічній літературі називається кризою семи років.