Психологія, яка вирішує проблему вивчення проблеми людини, дуже розгалужена. В самій психологічній науці можна виділити прикладні, загальні, спеціальні, фундаментальні науки. За висловлюванням Виготського, педагогічну психологію слід розглядати, як самостійну гілку самостійної науки. За визначенням Зімньої, педагогічна психологія вивчає умови і фактори, формування психічних новоутворень під впливом освіти. ПП – наука, яка вивчає психологічні закономірності навчання і виховання. За визначенням Нємова, ПП вивчає форми і методи управління розумової діяльності учнів в процесі навчання і виховання. ПП вивчає закономірності формування пізнавальних процесів, вольової активності і самостійності в учбовій і громадській діяльності; вивчає питання психології праці вчителя, взаємовідносин педагога з учнями і учня в шкільному колективі. ПП вишуковує надійні критерії розумового та психічного розвитку людини та визначає умови, при яких досягається цей розвиток в процесі навчання і виховання. Предметом ПП є факти, механізми, закономірності, засвоєння соціо-культурного досвіду людиною. Наслідком якого є інтелектуальні і особистісні зміни в людині. ПП вивчає суб’єктів освітньої взаємодії. Психологічні закономірності і психологічні механізми – предмети ПП. Завданням ПП : 1. Виявлення механізмів і закономірностей засвоєння особ-тю соціокультурного досвіду, особливостей його структурування, збереження в індивідуальній свідомості та викор.у різних ситуаціях.2. розкриття механізмів і закономрностей вапливу навчання та вихов. на інтелектуальний та особистісний розвиток люд. 3. Виявлення звязку між рівнем інтелект-го та особистісного розвитку люд. і формами, методами навчання та вихов. 4. Встановлення особливостей організації та управління навчальною дія-тю, виявлення їх впливу на інтелектуальний, особистісний розвиток та навчально-пізнавальну активність люд. 5. Вивчення психологічних засад педагогічній дія-ті. 6. Виявлення механізмів і закономірностей розвмвального навчання. 7. Встановлення закономірностей, умов, критеріїв розвитку теоретичного мислення, засвоєння знань, формування на їх основі операційного складу дія-ті у процесі розв’язання різноманітних завдань. 8. Виявлення психологічних засад визначення рівня та якості засвоєння матеріалу та його відповідальності освітнім стандартам. 9. Розробка психолог-х засад удосконалення навчально-виховного процесу на всіх рівнях освітньої системи. Проблеми ПП.: 1)проблеми визначення сензитивного періоду в розвиткові дитини, оптимальний період початку і доцільність припинення інтенсивних, навчальних і виховних впливів специфічного роду; 2)проблема зв’язку пед.впливу і психічного розвитку дитини; 3)проблема співвідношення навчання і виховання; 4)проблема зв’язку між дозріванням і навчанням, між задатками і здібностями; 5)проблема генотипу і середовища (співвідношення ) в психолог. характеритстиці і поведінці дитини; 6)проблема скритого періоду розвитку і відкритого прояву його результатів; 7)проблема дитячої обдарованості; 8)проблема занедбаних дітей; 9)проблема готовності дітей до навчання в школі; 10)проблема індивідуалізації в школі; 11)проблема адаптації і реабілітації дітей; 12)проблема оптимальної психологічної підготовки вчителя і вихователя.