В якості головних механізмів корекційного впливу І.Ялом виділяє наступні : 1. Повідомлення інформації. – отримання клієнтом в ході групової психокорекції різноманітних відомостей про особливості людської поведінки, міжособистісної взаємодії, конфлікта. 2. Навіювання надії. Поява надії на успіх рішення проблеми під впливом покращення стану інших клієнтів і власних досягнень. Успішна продвинута психокорекція клієнта слугує останім в якості позитивної моделі, відкриває їх оптимістичні перспективи. 3. Універсальність страждань, переживань і розуміння клієнтом того, що він не один, що інші члени групи також мають проблеми, конфлікти, переживання. Таке розуміння сприяє подоланню егоцентричної позиції , появою почуття “ общности “ і солідарності з іншими, підвищенню самооцінки. 4.Альтруїзм - можливість в процесі групової психокорекції допомагати один одному, робити щось для іншої людини. Допомагая іншим, клієнт стає більш впевненим в собі. Він відчуває себе здатним бути користним і потрібним, поинає більше поважати себе і вірити у власні можливості. 5.Корегуючі рекапітуляціі первиної сімейної групи. Клієнти знаходять в групі проблеми і переживання, які беруть початок в батьківській родині, почуття і способи поведінки, характерні для батьківських і сімейних відносин в минулому. Виявлення і реконструкція минулих емоційних і поведінкових стереотипів в групі дає можливість їх проработки, виходячи із актуальної ситуації, коли психолог виступає в ролі батька або матері для клієнта, а інші учасники – в ролі сестер, братьєв і інших членів сім’ї. 6.Розвиток техніки міжособистісного спілкування. – клієнт має можливість за рахунок зворотнього зв’язку і аналізу власних переживань побачити свою неадекватну міжособисісну взаємодію і в ситуації взаємного прийняття змінити його, розробити і закріпити норми, більш конструктивні способи поведінки і спілкування. 7.Імітаційна поведінка. Клієнт може навчитися більш конструктивними способами поведінки за рахунок подражання психологу і іншим успішним членам групи. Підкреслюється, що багато психологів недооцінюють роль цього фактора. 8. Інтерперсональний вплив. –отримання нової інформації про себе за рахунок зворотнього зв’язку, що призводить до змін і розширення образа Я. Можливість виникнення в групі емоційних ситуацій, з якими клієнт раніше не міг справитися, їх аналіз і проработка. 9. Групова згуртованість . – симпатичність групи для її членів, бажання залишатися в групі, почуття довіри, прийняття групою, взаємне прийняття один одного, почуття Ми групи. Групова згуртованість розглядається як фактор, аналогічного відношення психолог-клієнт в індивідуальній психокорекції. 10. Катарсис - відреагування, емоційна розгрузка, вираження сильних почуттів. Кратохвил в якості головних механізмів вказує наступні : участь в групі, емоційну підтримку, самодослідження і самоуправління, зворотній зв’зок або конфронтацію, контроль, корективний емоційний досвід, перевірку і навчання новим способам поведінки, отримання інформації, розвиток соціальних навиків. Особливості комплектації групи : При комплектації групи необхідно керуватися двома головними принципами : 1. Добровільності. – клієнт самосьійно приймає рішення працювати в колекційній групі, так як він повинен бути особисто зацікавленим у власних змінах. 2. Інформованості. – клієнт має право зараннє знати все, що з ним може відбуватися, а також ті процеси, які будуть відбуватися в групі. Також враховуються : 1. віковий і статевий склад групи. 2. Професійний склад групи. 3.розмір групи.( велика група – 25-30, мала –8-12, або 4-5 ). 4. Частота і тривалість зустрічей.( короткочасною ( 1-6 міс. ) або довготривалою ( до декількох років )оптимальною вважається 3-4 заняття в неділю тривалістю 60-90 хв., частота зустріч – від 1 до 5 раз в неділю.). 5. Підготовка до групової корекції.