Четверг, 10.07.2025
Рефераты на отлично
Меню сайта
Категории рефератов
Аудит
Банковское дело
БЖД
Биология
Бухгалтерский учет
Военная кафедра
География
Государственное управление
Иностранные языки
История
Информатика
Культура
Литература
Логика
Маркетинг
Музыка
Педагогика
Политология
Право
Психология
Религия
Социология
Философия
Финансы
Экология
Экономика
Наш опрос
На какую тематику рефератов нужно побольше
Всего ответов: 603

Главная » Статьи » Психология

Консультування
Консультування — це сукупність процедур, і спрямованих на допомогу у вирішенні проблем і прийнятті рішень щодо професійної кар'єри, шлюбу, родини, удосконалювання особистості й міжособистісних відносин».
Ціль К.— допомогти клієнтам зрозуміти відбувається в їхньому життєвому просторі й осмислено досягти поставленої мети на основі усвідомленого вибору при вирішенні проблем емоційного й міжособистісного характеру».
К. допомагає людині вибирати й діяти на власний розсуд, навчатися новому поводженню, сприяє розвитку особистості,формуванню відповідальності клієнта.
Цілі психологічного К.
1.Сприяти зміні поведінки.
2.Розвивати навички подолання труднощів при зіткненні з новими життєвими обставинами й вимогами.
3.Забезпечити ефективне прийняття життєво важливих рішень, під час К. можна навчитися: самостійним вчинкам, розподіл часу й енергії, оцінці наслідків ризику, дослідженню поля цінностей, у якому відбувається прийняття рішень, оцінка властивостей своєї особистості, подолання емоційних стресів іт.д
4.Розвивати вміння зав'язувати й підтримувати міжособистісні відносини. (розглядають проблеми конфліктів, спілкування, самооцінки )
5.Полегшити реалізацію й підвищення потенціалу особистості. прагнути до максимальної волі клієнта,до розвитку здатності клієнта контролювати своє оточення й власні реакції, що провокуються оточенням.
Етапи психологічного консультування.
1.Початок роботи. Включає в себе: зустріч з клієнтом, знайомство, встановлення контакту.
2.Збір інформації. Мета: діагностика особистості клієнта(бесіда, спостереження, тести), виявлення ресурсів клієнта, вияснення суті проблеми.
3.Стратегічний етап: обговорення можливих альтернатив вирішення проблеми, узгодження плану дій, обговорення способів контролю за реалізацією наміченого плану.
4. Реалізація плану клієнтом. Виконується клієнтом самостійно без втручання спеціаліста.
Ще одна версія етапів психол. консультування( Давала Романовська).
1.Дослідження проблеми(Встановлення контакту- рапорт, дослідження проблеми.
2.Двовимірне вирішення(визначити в якому колі лежить проблема, назвати проблему, та ідентифікувати проблему через основні поняття).
3. Ідентифікація проблеми(обговорити можливі альтернативи вирішення, які є в клієнта та запропонувати свої; користуючись прямими запитаннями , скласти список альтернатив та по черзі почати їх розглядати).
4.Планування(критична оцінка обраних альтернатив вирішення проблеми, опис способів, засобів, часу та витрат. Використовуються рольові ігри, репетиція дій ).
5.Діяльність(відбувається послідовна реалізація плану вирішення проблеми. Психолог контролює моніторинг використання клієнтом ресурсів та готує клієнта до результату).
6.Оцінка і зворотній зв'язок. Оцінка рівня досягнення мети , узагальнення досягнутих результатів.
Структура процесу консультування: Дослідження проблем. На цій стадії консультант встановлює контакт (raport) з клієнтом і досягає обопільної довіри Двовимірне визначення проблем. На цій стадії консультант прагне точно охарактеризувати проблеми клієнта, встановлюючи як емоційні, так і когнітивні їх аспекти. Уточнення проблем ведеться до тих пір, поки клієнт і консультант не досягнуть однакового розуміння; проблеми визначаються конкретними поняттями. Ідентифікація альтернатив. На цій стадії з'ясовуються і відкрито обговорюються можливі альтернативи рішення проблем. Планування. На цій стадії здійснюється критична оцінка вибраних альтернатив рішення. Консультант допомагає клієнту розібратися, які альтернативи підходять і є реалістичними з погляду попереднього досвіду і справжньої готовності змінитися.. Діяльність. На цій стадії відбувається послідовна реалізація плану рішення проблем. Оцінка і зворотний зв'язок. На цій стадії клієнт разом з консультантом оцінює рівень досягнення мети (ступінь дозволу проблеми) і узагальнює досягнуті результати. У разі потреби можливе уточнення плану рішення. При виникненні нових або глибоко прихованих проблем необхідне повернення до попередніх стадій.


Категория: Психология | Добавил: Admin (20.03.2008)
Просмотров: 1056 | Рейтинг: 0.0/0 |

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Форма входа
Поиск
Друзья сайта

Статистика



Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Copyright MyCorp © 2025
Сайт управляется системой uCoz