Среда, 09.07.2025
Рефераты на отлично
Меню сайта
Категории рефератов
Аудит
Банковское дело
БЖД
Биология
Бухгалтерский учет
Военная кафедра
География
Государственное управление
Иностранные языки
История
Информатика
Культура
Литература
Логика
Маркетинг
Музыка
Педагогика
Политология
Право
Психология
Религия
Социология
Философия
Финансы
Экология
Экономика
Наш опрос
На какую тематику рефератов нужно побольше
Всего ответов: 603

Главная » Статьи » Психология

Консультування
Консультування — це сукупність процедур, і спрямованих на допомогу у вирішенні проблем і прийнятті рішень щодо професійної кар'єри, шлюбу, родини, удосконалювання особистості й міжособистісних відносин».
Під технікою психологічного консультування розуміють спеціальні прийоми, які психолог – консультант, діючи у рамках тих чи інших процедур консультування, використовує для наповнення цих процедур на кожному із етапів психологічного консультування
Процедури і Техніка психологічного консультування.
1.Етап.Початок роботи.А)першою процедурою на цьому етапі – зустріч клієнта консультантом.Техніки: - Привітання( « Я рада вас бачити», « Рада познайомитися»Проведення клієнта на місце (Дати можливість вибрати місце самому клієнту).Б) процедура - встановлення позитивного психологічного клімату з клієнтом.Техніки: - Встановлення раппорта (потрібно справити гарне враження на клієнта – охайний вигляд, приємний вигляд обличчя, дотримання спеціальної зони спілкування).В) процедура- зняття психологічного бар»єра.Техніки: - дати клієнту спершу побути самому(освоїтися) ; -м»яка, спокійна музика;- помірні рухи руками, можна дати клієнту журнал чи книгу, або іграшку.-сказати, що ви теж хвилюєтесь, що був випадок, коли один клієнт також хвилювався, але все пройшло добре.
2.Етап. Збір інформації.А) Процедура – діагностика особистості клієнта.Техніки: Бесіди, спостереження, тести.Б) Процедура – вияснення суті проблеми клієнта, виявлення його ресурсів.
Техніки: слухання, діалог. Тут головним є активне слухання В) Процедура – активізація пам»яті кл.
Техніки: допомога у виявленні справжніх почуттів та формулюванні висказувань, психологічна підтримка клієнта(емпатія- входження в почуття і світ іншого), провокація клієнта( слова клієнта ставляться під сумнів, аби клієнт сприйняв ситуацію з іншого боку), заповнення пауз( виникаючі під час консультування паузи потрібно заповнити питаннями, метафорами, «тримати паузу»)
3.Етап . Стратегічний. А) процедура – виявлення можливих рішень. Техніки: інформування клієнта(інформація з даної проблеми повинна бути доступною, конкретною, суб’єктивною); порада (виказування власної думки стосовно проблеми, але не осудження.); запевнення( психолог запевняє клієнта в правильності рішення, або не допустимості його); роз’яснення(роз’яснення своєї точки зору клієнту).Б) Вияснення плану дій. Техніки: пошук багатьох рішень, стимулюючі питання, складання алгоритму щодо вирішення проблеми, конкретизація очікуваного результату. В) процедура – вияснення способів контролю за реалізацією наміченого плану( ті ж техніки, що в попередній процедурі); техніка закріплення впевненості клієнта та формування готовності до досягнення.
Бесіда, цілеспрямовано організована спеціалістом, є основним методом ведення психологічного консультування. В ході її шляхом спілкування «клієнт-консультант» передбачається виявлення даних, що цікавлять дослідника. Бесіда використовується на різних стадіях психологічного консультування. В залежності від цілей етапа консультативного процесу змінюються і цілі бесіди. Альошина виділяє наступні етапи ведення бесіди:1. Знайомство з клієнтом і початок бесіди (5-10хв.) 2.Розпитування клієнта (25-50 хв.)3.Формування і перевірка гіпотези 4.Корекційний вплив (10-15 хв.)5.Завершення бесіди (5-10 хв.)
Початок бесіди. На цьому етапі бажано вже знати ім'я клієнта, спитати чи знає він чим займається психолог. Треба використовувати такі питання:"Що вас сюди привело?", "Слухаю вас уважно" тощо.
Розпитування клієнта. Даний етап включає наступні підетапи:1)психолог зацікавлений в розповіді клієнта;2)коли достатньо інформації, щоб сформулювати психокорекційну гіпотезу. Виокремлюють 4 напрямки розпитування: -Підтримання контакту з клієнтом - емпатійне слухання, об'єктивне сприймання .-Спрямування клієнта до розповіді - збір даних про історію виникнення проблеми, відношення клієнта до діючих осіб в розповіді, відношення до проблеми, уявлення про причини проблеми з точки зору клієнта та ін.-Структурування бесіди - "Скажіть, будь-ласка, я правильно зрозуміла..."-Осмислення того, що розповідає клієнт - за 20-3 0хв. психолог вже повинен орієнтуватися в проблемі клієнта.
Формування гіпотези. Вербально виражена психологом гіпотеза є інтерпретацією проблеми клієнта. Тобто, гіпотеза - це запро¬понована психологом ситуація вирішення проблеми. Психокорекційний вплив. Полягає в допомозі клієнту у формуванні можливих альтернатив поведінки та вирішенні того, чи готовий клієнт до змін.
Завершення бесіди. 1)підведення підсумків 2)обговорення питань подальшого зв'язку психолога з клієнтом 3)прощання з клієнтом.


Категория: Психология | Добавил: Admin (20.03.2008)
Просмотров: 2053 | Рейтинг: 0.0/0 |

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Форма входа
Поиск
Друзья сайта

Статистика



Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Copyright MyCorp © 2025
Сайт управляется системой uCoz