Понедельник, 06.01.2025
Рефераты на отлично
Меню сайта
Категории рефератов
Аудит
Банковское дело
БЖД
Биология
Бухгалтерский учет
Военная кафедра
География
Государственное управление
Иностранные языки
История
Информатика
Культура
Литература
Логика
Маркетинг
Музыка
Педагогика
Политология
Право
Психология
Религия
Социология
Философия
Финансы
Экология
Экономика
Наш опрос
На какую тематику рефератов нужно побольше
Всего ответов: 603

Главная » Статьи » Психология

Методи впливу в процесі психологічного консультування.
Консультант володіє надзвичайно широкими й різноманітними можливостями професійного впливу, але основним серед них, безперечно є вербальний контакт із клієнтом, точніше – консультативна бесіда. Професійна бесіда є складовою конструкцією, що являє собою сукупність різних прийомів і технік, які професіонал використовує з метою досягнення відповідного ефекту. Серед цих технік важливу роль займають такі техніки: схвалення думок клієнта, стимулювання висловлювань, стислість і зрозумілість мови психолога, навіювання, переконання, опора на позитивне, використання метафор, байок, прикладів із власного життя, автотренінг, програвання ситуацій, переосмислення ситуації клієнтом з допомогою психоконсультанта, нове бачення ситуації.
Велику роль у процесі консультування відіграють прийоми та техніки, спрямовані на вирішення різних спеціальних завдань, що виникають під час прийому. Серед них: різноманітні питання, спрямовані на зміну й корекцію позицій клієнта, домашні завдання з чіткими вказівками стосовно того, що і як повинен робити клієнт, дискусії, орієнтовані на прийняття клієнтом того чи іншого рішення, і т. п
Особливу групу прийомів консультування складають методи й техніки, які є для клієнта спеціальними завданнями й вправами, що змінюють, або поглиблюють процес бесіди. До числа таких технік належать, наприклад, «техніка порожнього стільця», «висновок контрактів».
Крім вербальних засобів впливу, консультант повинен володіти ще й широким спектром невербальних засобів, серед яких контакт очей, характеристики голосу, поза. Ці засоби забезпечують процес консультування в цілому, знімаючи напругу клієнта, забезпечуючи його комфорт і контакт із консультантом.
Звернувшись до робіт соціальних психологів, ми виявляємо опис варіантів такої психологічної дії:
1) зараження; 2) навіюванн я; 3) переконання; 4) наслідування.
Зараження можна визначити як несвідому, мимовільну схильність індивіда певним психологічним станам, що виявляються не через усвідомлене ухвалення якої-небудь інформації або зразків поведінки, а через передачу певного емоційного стану.
Навіювання є особливий вид дії, а саме: цілеспрямована, неаргументована дія однієї людини на інше або на групу. При навіюванні здійснюється процес передачі інформації, заснованій на її некритичному сприйнятті.
Феномен навіювання, суггестія, як соціально-психологічне явище володіє глибокою специфікою, тому правомірно говорити про особливе явище - "соціальну суггестію".
Переконання побудоване на тому, щоб за допомогою логічного обгрунтування добитися згоди від людини, що приймає інформацію
Наслідуваня - не просте ухвалення зовнішніх рис поведінки іншої людини або масових психологічних станів, але відтворення індивідом рис і зразків демонстрованої поведінки.


Категория: Психология | Добавил: Admin (20.03.2008)
Просмотров: 2124 | Рейтинг: 4.0/1 |

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама

IXI - приятная реклама
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Форма входа
Поиск
Друзья сайта

Статистика



Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Copyright MyCorp © 2025
Сайт управляется системой uCoz