Корекція самооцінки і рівня домагань молодшого школяра
Самооцінка пов'язана з характером уявлень про себе. Треба допомогти дитині усвідомити влвсні потреби, наміри, бажання, сприяти утворенню адекватнорго самооцінювання і рівня домагань. Поступово пізнаючи себе, школяр виявляє сильні і слібкі сторони своєї особистості, порівнює уявлення про себе з оцінковими судженнями навколишніх. На цій основі закладається його самооцінка, яка визначає характер почуття вияву гідності. Якщо самооцінка адекватна, тобто збігається з тим, якою дитина є насправді, почуття власної гідності виражається в таких якостях особистості, як самокритичність, чесність, порядність, справедливість. якщо самооцінка завищена, то почуття власної гідності переростає в пихатість, зарозумілість. Занижена самооцінка породжує зневіру у всоїх силах і можливостях, схильність до пристосування і, врешті решт, може призвести до втрати людської гідності. Деформація ставлення до своєї гідності в багатьох випадках зумовлена помилками сімейного виховання. Це трапляється коли дитину надмірно хвалять або сварять. Щоб сформувати адекватне усвідомлення власної гідності, необхідно розвивати потребу молодшого школяра в самовихованні, прагнути до самовдосконалення. 1. формування практичних навичок і умінь культурної поведінки 2. розвиток умінь справедливої оцінки своїх і чужих вчинків 3. розвитов умінь школяра працювати за планом, ставити перед собою конкретні завдання, виконувати їх. 4. розкрити перед учнем можливість їхньої особистої участі в суспільно корисних справах. 5. проводити уроки зразкової поведінки, змагання, конкурси. Все це має спонукати учня до самоаналізу, самопізнання, забезпечення формування мотивації до самовиховання.