Підліткова криза проходить в з етапи 1. етап ¬ передкритичний: ломка стереотипів поведінки 2. етап ¬ кульмінаційнийнайяскравіший пряв у 13 років 3. етап – посткритичний: побудова нових структур і нове усвідомлення себе. Праця над формуванням самосвідомості і сприйняття своєї зовнішності. Ознаки кризи: гіпертрофічне намагання самоствердитися протистояння носить гіпербалізований характер і доходить до ворожості грубість до батьків виражається соціаольна дезадаптація Корекційна робота: надання розуміння того, що з ними відбувається (груповий тренінг) розвиток повноціного спілкування з ровесниками роз’яснення батькам, що з ними відбувається 1. розвиток нового рівня мислення, логічної пам’яті, вибірковості уваги, етюди, груповий тренінг 2. розвиток здібностей, інтересів, хобі 3. розвиток інтересу до себе, формування первинних навичок самоаналізу. Бібліотерапія, казкотерапія і ведення щоденника. 4. розвиток почуття дорослості і адекватних форм особистісної автономії. Тренінг. 5. розвиток почуття власної гідності і внутрішніх критеріїв самооцінки. Робота з батьками про те, чим займається дитина, цензура фільмів, робота з педагогами, перегляд вистав, фільмів – альтернативні методи 6. розвиток формування навичок особистісного спілкування 7. розвиток моральних почуттів і форм співчуття і співпереживання іншими людьми. Рекомендації проводити багато вечорів з врахуванням традицій. 8. розвиток уявлень про зміни пов’язані з статевим дозріванням. Лекторії заборонені. Тренінгові робота (10-15хв. Розповідь, а потім програються певні моменти для встановлення рамок сексуальності). 9. розвиток почуття дорослості у 3-х сферах: в соціальні, в інтелектуальні, і розвиток наслідків і орієнтації на справах чоловіка і жінки. Пік дорослості 12-13років., перші ознаки проявляються в негативізмі до тих хто менше і тих хто старший,12-13р. дитини не визнає маму: кричить, ігнорує, відмовляється від материнських ласк. В 13-14р визнання батьком дитини. Елементом соціальної дорослості: прагнення оволодіти засобом дорослості. Інтелектуальна зрілість: бажання бути компетентним в чомусь.
|