Згідно теорії акцентуйованих особистостей існують риси особистості, які самі по собі ще не є патологічними, але можуть при визначених умовах розвиватися в позитивному або негативному напрямку.
Методика Леонгарда – призначена для виявлення акцентуацій характеру. Містить 88 запитань з відповідями так або ні. Визначення рівня акцентуацій характеру проводиться за ключовою таблицею і результати відображаються на графіці. Максимальний показник по кожному виді акцентуацій – 24 бали. Високим показником вираження акцентуації є показник, що перевищує 12 балів.
Методика Кернса-Йірасека – поєднує 3 завдання, які виявляють рівень розвитку моторики, аналітичних і синтетичних функцій кори г/м. Складається з 3 завдань: малюнок людини, змальовування короткого речення з 3 слів, змальовування крапок. Сума оцінок виконаних завдань є загальним результатом дослідження. Дитина вважається неготовою до школи, якщо сума балів перевищує 9. 9-11 балів – додаткове обстеження.
Готовність до школи - сукупність морфофізіологічних і психічних особливостей дитини старшого дошкільного віку, яка забезпечує успішний перехід до систематичного організованого шкільного навчання.
В 1962р. Ф.Гудінаф здійснила спробу створення стандартної школи ознак для оцінки якості малюнків людини. Ця школа була спрямована на оцінку малюнка з точки зору рівня інтелектуального розвитку дитини.
Діяльність – специфічно людська, регульована свідомістю активність, що породжується потребами і спрямована на пізнання і перетворення довкілля і самої людини.
Дослідження особливостей мислення за допомогою методики «Виключення понять»(вербальний і невербальний варіант). Мета – визначення здатності до узагальнення і виділення суттєвих ознак.
Прогресивні матриці Равена – невербальний тест ( граф.зображ), який складається з 60завдань – матриць, до яких потрібно підібрати елемент якого не вистачає.
Модель Кеттела – вона може бути віднесена до класу ієрархічних моделей, але має наступі особливості : Кеттел вважає, що є два фактори інтелекту : - чистий інтелект, або вільний, не залежить від освіти, культури і т.д., а залежить від природи. – зв’язаний інтелект, його рівень визначається сукупністю знань, вмінь, навичок