До них відносять : Коректурну пробу Б.Бурдона, Рахунок і відрахування за Крепеліним, Проба на переключення ( Лебединський), Таблиці Шульте, Кооректурна проба ( Іванов-Смоленський), Методика розподілення і переключення уваги, Методика Мюнстерберга, Проба на переключення уваги за допомогою модифікованих таблиць Шульте-Горбова. Ці методики придатні для вивчення таких якостей уваги, як продуктивність, стійкість, переключення, об’єм, розподілення уваги, концентрація.
Застосування методики “Кінетичний малюнок сім’ї” з метою дослідження міжособистісних стосунків у сім’ї. Виявлення конфліктності, тривожності, ворожості та почуття неповноцінності.
Застосування методики опосередкованого запам’ятовування О. Леонтьєва з метою дослідження особливостей запам’ятовування особистості. Пам’ять – збереження і наступне відтворення людиною її досвіду. Процеси пам’яті: запам’ятовування , збереження, відтворення, забування. Запам’ятовування буває механічне і смислове. У деяких людей краще розвинене перше, а у інших друге. Аби дізнатися у кого яке запам’ятовування розвинене краще використовується дана методика.
ДДО – диференціально - діагностичний опитувальник, який використовується для відбіру на різні типи професій в співвідношенні з класифікацією типів професій Клімова. Можна використовувати при профорієнтації підлітків і дорослих.
Тест Амтхауера – в 8-10 класах і вищих навчальних закладах можна використовувати тест структури інтелекту Амтхауера ( створений в 1953 році, остання редакція була в 1975році), тест можна застосовувати з 13 до 60 років.
Зміст поняття “ спілкування “ розкривається в двох взаємозалежних аспектах – це як дві сторони однієї медалі : – як процес, не спрямований на зміну психологічного стану партнера; - як процес, спрямований на зміну психологічного стану партнера.