Консультант повинен знати, що асоціальна особа — це не просто інша людина. Вона кардинально відрізняється від інших — відношенням до себе і іншим людям, метою життя. MacKinnon і Michols (цит. по: Kennedy, 1977) указують:
Причини незадоволення клієнта можуть бути різними: не подобається вигляд консультанта чи слова, консультант надто молодий. Що з’ясувати причину озлобленості й ефективно реагувати на неї, консультант повинен розуміти основні риси цього стану...
Істерична особистість виявляється дуже цікавою й привабливою тільки на перший погляд. На консультанта-початківця, насамперед впливають швидкість і манера мовлення, внутрішнє тепло.
Інколи клієнти ненаситні у своїх вимогах. Вони вимагають частіших і довших зустрічей з консультантом, домагаються постійної турботи, хочуть телефонувати додому й подовгу розмовляти із ним і, взагалі, – мати можливість у будь-який час зв’язатися з консультантом...
Психосоматичний клієнт протягом років може терпіти відносини, які не тільки не приносять задоволення, але виснажують і руйнують його особу. Важко пояснити, чому це відбувається. Психосоматичним клієнтам не властиві мазохістські риси. Якби такі відносини доставляли мазохістське задоволення, не виникали б психосоматичні симптоми.
У психологічному консультуванні ми зустрічаємось із двома типами страхів – нормальним, що розуміють як природна реакція, і патологічним, який називають фобією.
Розрізняють справжню, невротичну та екзистенційну провини. Справжня виникає в результаті усвідомлення самого факту провини. У такому випадку можлива й необхідна заслужена розплата.
Сльози, як правило, заважають консультуванню не є винятком і консультативні зустрічі. Немало клієнтів, особливо жінок, хвилюються, розповідаючи про невирішені труднощі свого життя, трагедії і не можуть говорити без сліз. Сльози є спогадами про складні ситуації й поверненням до них.
Якщо «немотивований» клієнт змушений з якихось причин відвідувати консультанта, то, як правило він своє небажання підтримувати контакт виражає по-різному – пропускає зустрічі, спізнюється, відмовляється взяти на себе частину відповідальності за процес консультування.